W poniedziałek (24.04.) obradowała Komisja Rozwoju Gospodarczego Finansów i Budżetu.
Główne tematy posiedzenia komisji:
– Finansowa analiza działalności LDK za 2016r.
– LDK – racjonalność wydatków, możliwość obniżania wydatków.
– Analiza podpisanych umów o pracę, umów zleceń, umów o dzieło w LDK z podmiotami zewnętrznymi i pracownikami.
– Finansowa analiza działalności Biblioteki Publicznej za 2016r.
– Biblioteka Publiczna- racjonalność wydatków, możliwość obniżenia wydatków.
– Analiza podpisanych umów o pracę, umów zleceń, umów o dzieło w Bibliotece Publicznej z podmiotami zewnętrznymi i pracownikami.
– Informacja o stanie finansowym Gminy Lubsko.
Dyrektorzy placówek przedstawili Radnym analizy wydatków w 2016r. Podczas omawiania stanu finansów Magazynu Lubskiego członkowie komisji pytali Wydawcę czyli Panią Marię Rudek – Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Lubsku o przyszłość Magazynu o nowy statut i zasady jego działania.
– Trwają prace nad statutem – stwierdziła Pani Dyrektor
Radni przyjęli uchwałę zobowiązującą Wydawcę do przedstawienia statutu Radnym przed jego wprowadzeniem.
Nie mniej emocji wzbudziła dyskusja dotycząca inwentaryzacji w LDK. Główna Księgowa przestawiła dokumenty, które świadczą – według niej – o zakończonej inwentaryzacji. Innego zdania był Zastępca Burmistrza Jerzy Wojnar, który nie zgodził się z tą opinią.
Szersza relacja z posiedzenia komisji w majowym wydaniu ML.